Informasjon til beboere i Sørvegen, Skogheimvegen, Alosavegen, Vestgårdvegen og Fabritiusvegen.

Levanger kommune skal ruste opp veg, bygge nytt bredt fortau samt skifte ut vann- og avløpsledninger i området vist på bildet under.

Tegninger for utførelse, dette er arbeidstegninger og endring vil forekomme under anleggsperioden:
TC101 (PDF, 745 kB)

TC102 (PDF, 729 kB)

Forventet anleggsstart mai i år. Det er et omfattende arbeid som skal gjøres, så vi forventer at anlegget vil pågå til senhøst/vinter 2024. Arbeidene starter nederst i Sørvegen og anlegget vil gradvis flyttes oppover ved framdrift.

Ny veg vil utnytte mer av kommunalt areal enn tidligere siden fortau utvides. Enkelte boligeiere har benyttet kommunal eiendom til planting av hekk og parkering, disse kan forsvinne ved utvidelse av veg. Se tegning for vegtrase. Vi vil anbefale boligeiere å flytte evt. beplantning eller gjerder som ikke står på egen eiendom og som ønskes bevart. Spørsmål ang. dette kan rettes til kommunen på epost, sms vil ikke bli besvart. Kontaktinformasjon nederst i brevet.

Det vil bli kontrollert om din bolig har separert avløp fra taknedløp/drenering og kloakk. Boligeier trenger ikke foreta seg noe. Levanger kommunes representant kan ta kontakt ang. dette, eller det vil bli satt fargestoff i taknedløp/sluk hvis boligeier ikke er til stede. Kommunen vil ta kontakt hvis det blir nødvendig med tiltak.

I anleggsperioden må beboerne regne med korte perioder med vannavstengninger, noe som kan medføre brunfarget vann når vannet kobles til igjen. Dette er ikke farlig, men vi anbefaler å la vannkranen stå åpen noen minutter til brunfargen forsvinner. Det kan også være lurt å ta ut å rengjøre siler i kraner og ventiler. For store deler av anleggsområdet vil det bli utlagt midlertidig vannforsyning på bakken for å redusere ulempene med hyppige vannavstengninger. Mens gravearbeidet pågår i innkjørsel, må det regnes med at tomten blir utilgjengelig med bil noen dager.

Stengingen av vann og veg varsles på SMS, og omkjøringer vil bli skiltet.

For at kommunen skal kunne varsle korrekt burde alle kontrollere at riktig telefonnummer er registrert i det nasjonale kontaktregisteret.

Oppdatering av telefonnummer kan gjøres på www.norge.no Link: https://www.norge.no/nb/oppdater-kontaktinformasjon

Kommunens kontaktperson for prosjektet er:
Christer Arntsen Wilhelmsen, Prosjektleder vann og avløp
Mobil: 454 04 485, E-post: Chrwil@levanger.kommune.no