Prosjektleder Trine Hasvang Vaag i Heia Innherred og daglig leder og rådgiver i kommunikasjonsbyrået BERRE, Lasse Berre.Det er de fem kommunene Levanger, Verdal, Inderøy, Steinkjer og Snåsa som står bak satsingen Heia Innherred. Den nye merkevaren skal gjøre regionen mer konkurransedyktig i kampen om de beste hodene.
— Vi har et uforløst potensial som region og når vi slår våre krefter sammen, kan vi skape noe enda større enn hvis vi jobber hver for oss. Derfor er denne satsinga viktig, spesielt i en tid hvor vi sårt trenger arbeidskraft og flere innbyggere i kommunene våre, sier prosjektleder i Heia Innherred, Trine Hasvang Vaag.
– Grundig prosess
Tolv reklamebyråer ble invitert til å delta i konkurransen, og vinneren ble kåret av en bredt sammensatt jury fra næringsliv og medlemskommuner.
— Det har vært en grundig prosess i forkant av kåringen. Flere svært kompetente byråer var med i siste runde, og juryen har konkludert med at BERRE skiller seg klart ut som den beste av disse. Vi gleder oss til å ta fatt på denne viktige oppgaven sammen, nemlig å løfte regionen til nye høyder, sier Hasvang Vaag.
Nå som vinneren er kåret, starter arbeidet med å utvikle den nye kommunikasjonsstrategien og merkevaren for innherredsregionen. Dette skal skje i et samspill mellom prosjektgruppa i Heia Innherred, aktører fra næringslivet og BERRE.
Setter fart på prosjektet
Oppdragsgiver, som er kommunedirektørene på Innherred, vil ha fortgang på prosjektet. Derfor er det positivt at BERRE allerede er godt i gang med den kreative prosessen, mener prosjektlederen.
— BERRE er overbevisende i sitt engasjement for dette prosjektet. Nå skal vi sette oss ned sammen og jobbe videre. Forhåpentligvis kan vi slippe noen nyheter i løpet av vinteren, sier Hasvang Vaag.
BERRE er velkjent innen produksjon av foto, film og nå TV, men byrået har også et av regionens største designmiljøer. De står bl.a. bak store prosjekter som Ski-VM i Trondheim og merkevaren Home of Nordic Flavours, for å nevne noe.
Brenner for distriktene
Daglig leder og grunnlegger i BERRE, Lasse Berre, gleder seg til å ta fatt på oppgaven med å gjøre Innherred til en enda mer attraktiv region enn den er i dag.
— Som byrå brenner vi for å bidra til en enda sterkere og mer attraktiv region, hvor særlig distriktene får et tiltrengt løft. Dette er utfordringer vi har jobbet med tidligere, blant annet for Visit Namdalen, prosjektet Blilyst og Trøndelag Fylkeskommune med sangen “Trønder”. Vi ser med glede på oppdraget Heia Innherred, sier Berre.
I juryens begrunnelse står det bla. følgende:
BERRE fremstår som det klart beste valget for Heia Innherred plan- og designkonkurranse. Deres oppdragsforståelse, strategiske tilnærming til konseptutvikling, sterke team og relevante referanser, gjør at juryen mener de er best rigget til å levere den merkevareplattformen Heia Innherred trenger.
BERREs engasjement, kombinert med deres evne til å balansere kreativitet med målrettet strategi, lover godt for et videre samarbeid om en merkevareplattform som skal skape en sterk, visuell identitet for Heia Innherred. Dette skal gi konkrete resultater og skape engasjement, både internt i regionen og utad.